Der findes nok ikke mange, der uenige om at alle virksomheder bør have en hjemmeside. Vi lever i skrivende stund i 2018, og et virksomheds hjemmeside er deres “digitale ansigt”. 8 ud af 10 danskeres købsproces starter online, hvor de enten lige tjekker produktet eller forhandlere, inden du beslutter sig for hvad og hvor de skal købe det.
Hjemmesiden bliver dermed også virksomhedens ansigt udadtil, og man vil helst handle med en man har tiltro til. Sådan er det i det virkelige liv såvel som online. Derfor er det også essentielt at ens hjemmeside fremstår som man gerne vil have den. Det betyder, at den skal være troværdig, overskuelig og ikke mindst professionel. Det er nok ting de fleste er enige i, men hvad det så skal koste, er der meget stor forskel på.
Prisen på hjemmesider er nemlig voldsomt varierende alt efter hvor man får dem lavet henne. Der findes små bureauer i kældre, der kan lave en hjemmeside for et par tusinde, og der findes store bureauer på det dyreste adresser, der kan lave dem for et par hunderede tusinde eller millioner, hvis det er komplekst nok.
Det kan være en god ide for de fleste virksomheder, at vælge en leverandør der ligger et sted imellem dette. Groft sagt vil det ofte være svært at se, hvad man får ekstra hvis man betaler 300.000, end hvis man betaler 100.000 – hvis man kigger på det rene og funktionelle.
En måde man kan spare penge, er at vælge en hjemmeside udvikler der ligger i østen. Man kan nemlig få lavet meget mere for pengene, hvis man ikke skal betale for danske udvikleres arbejdslønne, der generelt ligger mange gange over, hvad man kan få i Asien.
Der er flere virksomheder der drives af danskere, og du vil ofte end ikke opdage at arbejdet bliver udført i et andet land end her.